Our Blog

באיזה צבע נרצה להשתמש כדי למתג את העסק שלנו?

lior sade
מעצב ומפתח אתרים
באיזה צבע נרצה להשתמש כדי למתג את העסק שלנו?

בעת מיתוג העסק נצטרך לבחור צבעים ללוגו, לגריד ולשפה הוויזואלית, כמו כן, אותם צבעים ילוו את החומרים והאריזות שלנו בעסק, לכן, חומרים שונים מעניקים זהות מסוימת ומעצבים את תדמית המותג. לדוג': זכוכית מהווה יוקרתיות, פלסטיק הינו חומר קל, מתכת שווה לטריות, קרטון להדפסה וכד'. בצבעים ישנם פרשנויות רבות והצבע מהווה את הגורם הוויזואלי החשוב ביותר ביצירת זהות מותגית ואת הסמליות שבו.

צבעים חמים:
אדומים, כתומים, צהובים, חומים, קצת סגולים וירקרקים – הם צבעי האש, והם בעלי תכונות של אש: חום, חמימות, תשוקה, קרבה – וכך הם גם נוטים להשפיע עלינו מבחינה רגשית.
אדום: מסמל פעילויות קיצוניות, כוח ועוצמה, מהירות, סכנה, תשוקה ואהבה, אש, אומץ וריגוש ומהווה את הצבע האפקטיבי ביותר למשיכת תשומת לב. לפי מחקרים וסקרים, הוא נחשב לצבע הבולט והמוביל בפרסומות.
צהוב: מסמל שמש, זריחה, חמימות, אופטימיות, הנאה, מרץ ויצירתיות.
כתום: מסמל שמחה, אנרגטיות, ידידות וחברות, שפע, הצלחה. הכתום נוצר ע"י ערבוב של הצבע האדום והצבע הצהוב. הוא מקובל בעולם כצבעם של כוחות חילוץ והצלה.
צבעים קרים:
כחול, ירוק, סגול – צבעים המעוררים תחושת קרירות, רוגע ושלווה.
ירוק: מסמל איכות סביבה, טבע, מים, פוריות, אביב, התחדשות, בריאות, נוחות וכד'.
כחול: מסמל בטיחות ובטחון, אמון, רשמיות, אלגנטיות ואינטלגנציה, טכנולוגיה, היי טק, טריות, נשיות, שמים, אוויר, רוגע, אופק וחופש. מאוד פופולרי בקרב פרסומות, מוסדות פיננסים וממשלתיים וגם בריאות ותרופות. נחשב גם לצבע מלכותי ומרשים.
סגול: מסמל מלוכה, מותרות, חוכמה ותחכום, ריגוש, חושניות וגם עדינות ואף יצירתיות.
ומה לגבי שאר הצבעים?
שחור: מסמל יוקרה, מכובד ורציני, אלגנטי, קלאסי ועוצמתי, גם מרמז על לילה, מוות, חלל ועוד. הצבע משתלב היטב עם מוצרים יקרים וגם כבדים. הוא נוח לשימוש כאשר משתמשים בנגטיב בעת הפרסום. לבן על גבי שחור וכד'.
לבן: מסמל נקי, אור, אין סוף, פשטות, זכות, בטיחות, מתאים לשימוש בתחום הבריאות, גם הוא נוח לשימוש כאשר משתמשים בנגטיב בעת הפרסום. שחור על גבי לבן וכד'.
חום: צבע של טבע, עץ, פשטות, כפריות.
אפור: צבע של מקצועיות, יציבות, תחכום, כסף ובעלות ערך, קרירות, ניטרליות ופרקטיות.

בטרם בחירת הצבע שנראה לכם הכי מתאים הנכם צריכים לחשוב על גורמים נוספים. כגון: כיצד יראו הצבעים בדפוס או בדיגיטל… כיצד יראה ויצבע אתר האינטרנט של המותג שלכם. האם הצבע שבחרתם מתאים לקהל היעד של המותג? האם הוא מבדל אתכם אל מול המתחרים? האם הוא הולם את המסר ויוכל ללוות אתכם והמותג לאורך תקופת חייו.

לצבעים יש השפעות פסיכולוגיות רבות:
לדוג': צהוב, אדום וכתום יעילים בהשגת תשומת לב ומשיכה. סגול מקושר למוצרי פאר. כחול מקושר לניקיון ושקט. ירוק מעורר טבע. זהב, כסף ושחור מתארים איכות ורמה. על כן, מומלץ לחקור את הנושא אונליין בטרם בחירת צבע שיזרום עם המיתוג שלכם.

מותגים בינלאומיים מובילים עשו את הבחירות שלהם, חלקם בחוכמה, חלקם פחות. צירפנו מקבץ לוגואים של חברות ענק לפי סדר הצבעים שלהם. בנוסף, אנו ממליצים להכיר את: Brandcolors אתר שיוכל לתת לכם את הקודים של הצבעים של המותגים הבינלאומיים המובילים. והנה המספרים של החברות הגדולות לפי אתר Financial Times שבו תוכלו לחשב האם העיצוב והצבע של המותג שלהם תרם להצלחתם.

מאמרים, כתבות ופוסטים נוספים
more from our blog
studio-sade-blog-003.jpg

צבעים במיתוג עסק
באיזה צבע נרצה להשתמש?

בעת מיתוג העסק נצטרך לבחור צבעים ללוגו, לגריד ולשפה...

לקריאת המאמר »
studio-sade-blog-004.jpg

אומנות התמחור
כיצד נדע לתמחר?

תמחור הינה אומנות בפני עצמה וקיימים פקטורים רבים המשפיעים...

לקריאת המאמר »
studio-sade-blog-005.jpg

מה זה קמפיין לידים?
רוצים לקוחות מפייסבוק?

טקסט טקסט טקסט טקסט טקסט טקסט טקסט טקסט טקסט...

לקריאת המאמר »
studio-sade-blog-003.jpg

פרסום גרילה
שיטה להעברת מסרים

המדיה מהווה שטח פרסום נרחב, אך עם זאת הפרסום של החברות...

לקריאת המאמר »

ליצירת קשר – השאירו פרטים!